Tuesday, November 11, 2008

Managemnet Course for Student Leaders (MCLEAD)

Salam....

Bermula 12hb sehingga 18hb November (Selasa-Rabu) ini, saya akan menghadiri "Kursus Pengurusan untuk Pimpinan Pelajar" bertempat di Kem Biro Tatanegara, Kuala Lipis, Pahang Darul Makmur.Hmm, dalam seminggu ini,mesti banyak benda yang akan berlaku.Tapi kemusykilan menerjah tengkorak kepala aku, kenapa sesi bersama biro tatanegara banyak sangat?? Sampai 13 sesi ni hah..Kalau teliti balik surat n jadual yang diberi kepadaku, hanya 10 sesi je yang kurasakan sebagai kursus pengurusan, yang lain hanyalah slot biro tatanegara..( ALLAHUAKBAR!! nak dibasuh la ni.. hee..)

Tapi tak mengapa, take it as positive side,ade hikmah di sebalik apa yang berlaku.Senang nanti nak meminpin society n family in future..(heh..) InsyaAllah.

Bermacam-macam maklumat dan cerita yang diperolehi melalui lisan mahupun bertulis mengenai Biro Tatanegara ni..Pesanan dari seorang sahabat yang pernah mengikuti program BTN ni.. "Be professional, jgn sentimen,tunjuk sikap sebagai mahasiswa yang tahu menilai.." wallahua`lam...



" Tiada menyesal sesiapa yang meminta pilihan daripada Al Khaliq, dan bermesyuarat dengan makhluk yang mu`minin bagi menetapkan urusannya.Firman Allah Subhanahu wa ta`ala: 'Bermesyuartlah dengan mereka dalam segala urusan.Apabila engkau berazam,maka bertawakkallah kepada Allah.' "

2 comments:

  1. bila anda terpilih utk ke btn dan anda tahu betapa ***** btn, anda ada dua pilihan...

    1. berdiam diri
    2. lawan balik

    hehe

    ReplyDelete
  2. huu..sebenarnya ni adalah BTN

    tapi cover sbg McLead ;)

    tapi berpeluang pergi BTN tu banyak hikmah, at least u know their points and not forgetting the positive and negative inputs.

    I've already been washed for 3 months in PLKN, nice gak. Heh! Now I know how to fight back! :D

    pls share with us the outcome later eh :)

    ReplyDelete