Friday, May 28, 2010

Ghazzah







Dunia menyaksikan kebiadapan Israel menghadapi Flotilla Kebebasan yang mengangkut 10 ribu tan bekalan kemanusiaan ke GAZA.Prinsip utama bagi bantuan kemanusiaan adalah bantuan mestilah dihantar dengan keadaan asas dan tidak terpisah/ rosak, tidak boleh mendatangkan kemudaratan kepada manusia dan tidak boleh digunakan untuk kepentingan politik. Kesemua prinsip utama ini tidak wujud dalam operasi bantuan kemanusiaan antarabangsa ke Semenanjung Gaza. Tiada senjata yang diseludup.Yang ada hanya adalah keperluan asas seperti makanan, ubat-ubatan,pakaian.



16 orang dibunuh dan berpuluh-puluh lagi cedera dalam serangan yang dianggap mencabuli undang-undang antarabangsa di kawasan peraiaran antarabangsa itu.Para peserta konvoi hanya lah terdiri dari irang awam seperti ahli-ahli parlimen dari beberapa negara,NGO2, wartawan yang mempunyai tekad untuk membantu GAZA yang hampir tahun mengalami krisis kemanusiaan.



Membunuh orang awam yang tidak bersenjata di kawasan perairan antarabangsa merupakan kesalahan yang sangat serius apatah lagi armada kebebasan itu secara jelas telah menerangkan objektif mereka melangsungkan flotilla tersebut.Apakan daya, Israel tetap Israel! Zionis tetap Zionis! PBB,EU, OIC, LIGA ARAB, pemimpin dunia Islam seakan-akan mengesahkan lagi bahawa kegagalan mereka sebagai pemimpin antarabangsa. Masing-masing mempunyai kepentingan dari segi politik dan ekonomi dengan Israel.



Hari ini dan esok mendatang, rakyat dunia bangkit membantah dan mengecam aksi melampau dan biadap Israel terhadap armada kebebasan.Berbeza dengan para pemimpin dunia yang lebih mengambil pedekatan 'safe play' seperti yang ditunjukkan Presiden Palestine, Mahmud Abas yang mengumumkan Palestine berkabung selama 3 hari.Apakah usaha ini yang diinginkan oleh pejuang-pejuang keadilan dan keamanan dunia?? Sedar atau tidak, boneka2 Amerika dan Yahudi laknatullah ini semakin menunjukkan wajah sebenar mereka.
Mengapa GAZA yang ditadbir Hamas ini menjadi sasaran sedangkan Tebing Barat yang ditadbir oleh Fatah boleh dikatakan selamat?Mengapa tidak ditumpukan juga kepada Tebing barat?? Jawapannya, Hamas menolak kuat sebarang usaha untuk mengambil walau sejengkal tanah Palestine untuk diberikan kepada Israel berbanding Fatah yang agak berlembut dengan Zionis. Yang pasti Yahudi la`natullah ini tidak akan mengikut segala perjanjian yang telah dimeterai. Sudah termaktub dalam Al Qur`an akan sifat orang yahudi ini.




وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ


Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu."





Adakalanya mata mengalirkan air merintih sengsara saudara2 di Palestine.Begitu hebat cabaran dan dugaan mereka berbanding situasi 'comfort zone' kita di Malaysia.Jiwa terasa malu melihat mereka berhadapan dengan musuh ini tak kira samda si kecil mahupun si ibu melontarkan batu semata2 mempertahankan walau sejengkal bumi Al Quds.


~Allahummansuri Islama wal Muslimeen..~



Doa senjata orang mu`min..




اللهم اِنَّنا نَجْعَلُ فى نُحُورِ أعداءِنَا و نَعُوذُ بِك مِن شُرُورِهِم, اللهم بَدِّدْ شَمْلَهُم و فَرِّقْ جَمْعهم وشتتْ كَلِمَتَهم و زَلْزِلْ أَقْدَامَهم وسلطْ عليهم كَلْبًا مِن كِلَابِك
يا قهَّار , يا جبَّار , يا مُنْتَقِم , يا الله , يا الله , يا الله

Allahumma agithna wa la taj`alna minal qoniteen..

~Ya Allah bantulah kami dan jangan jadikan kami dari golongan yang berputus asa~











"Khaybar Khaybar Ya Yahuud, Jaisyu Muhammad Saufa Ya'uud!"

Zionis begitu takut dengan laungan ini...










No comments:

Post a Comment