Wednesday, July 2, 2008

Coming Back!!



Cuti semester 3bulan sampai juga ke penghujungnya..Apa yang telah anda lakukan??dah tercapai misi dan visi anda sebelum cuti ini bermula??Renungkan dan muhasabah balik!!
UIAM Kuantan menantikan kedatanganku..aah,adakah masih lagi persekitaran yang sama?Mungkin sudah berbeza.Kalau dulu berjalan kaki sorang2,sekarang naik moto tapi sorang2 gak la =D..Kalau dulu kehidupan di mahallah,sekarang kehidupan di rumah sewa pula.Kalau dulu kehidupan sorang2 dalam kelas,mungkin lepas ni ada bro yang akan melompat masuk kelas audiology&speech language pathology (ingat cam politik ke ,lompat2 parti ni).Sape tahu..harap-harap ada la..=p ..Kita saksikan nanti.

Semester baru,azam pun mesti nak baru kan..biasalah awal2 ni.Tapi selepas menelaah handbook kuliyyah untuk 2nd yr 1st sem ni,perasaan ni dilanda rusuhan..13 subjek!!? Tambahan lagi dengan pengalaman senior sewaktu final exam dulu tiada gap antara satu paper dengan paper yang lain.Mean,tetiap hari ada paper la tak kira pagi atau petang.padat!!.ish2..blom pape lagi da surrender.."Alwaajibaatu aktsaruu minal awqaat"..Tanggungjawab lebih banyak daripada masa. Kalau buat sesuatu kerja dan diniatkan kerana Allah,akan adalah keberkatannya.Sama-sama doa la ye..wassalam..


"BOLEH JADI KAMU MEMBENCI SESUATU ,PADAHAL IA AMAT BAIK BAGIMU,
DAN BOLEH JADI KAMU MENYUKAI SESUATU,PADAHAL IA AMAT BURUK BAGIMU;
ALLAH MENGETAHUI SEDANGKAN KAMU TIDAK MENGETAHUI"
(Al Baqarah-216)

No comments:

Post a Comment